SALES & MARKETING; EEN GOUDEN DUO

sales-marketing-gouden-duo-salespulse

Sales en Marketing, een gouden duo. We zien binnen steeds meer succesvolle bedrijven dat sales en marketing, samen genoemd ”smarketing” omarmd wordt.

”Door het bundelen van sales en marketing activiteiten, kun je maar liefst 36% meer klanten behouden en 38% meer deals sluiten!”

Sales en marketing moeten naadloos op elkaar aansluiten, ze versterken elkaar en kunnen zelfs niet meer zonder elkaar. Uit een onderzoek van MarketingProfs blijkt dat bedrijven die marketing- en sales activiteiten met elkaar combineren, maar liefst 36% meer klanten behouden. Daarnaast sloot 38% meer deals!

Marketing automation

Dat het laten samenwerken van sales en marketing loont, dat blijkt. Daarnaast zijn er zoveel verschillende marketing automation tools die je kunt inzetten om dit proces te vereenvoudigen.

Marketing automation zorgt ervoor dat alle stukjes van marketing bij elkaar komen en blijven. Denk bijvoorbeeld aan je social media content, landingspagina’s, websites en CMS.

”Het geheim van deze succesformule is een ijzersterk en goed werkend team dat weet wat ze doen en vooral wat zij bijdragen aan het resultaat.”

Een goed werkend team

Het doel van de samenwerking tussen marketing en sales is simpelweg het laten ademen van jouw merk in iedere uiting die je doet. Als marketing en sales nauw samenwerken, kun jij ervoor zorgen dat je bij iedere interactie en met ieder contact moment jouw merk laat spreken. Op deze manier kun je beter klanten binden en deals sluiten.

Het geheim van deze succesformule is een ijzersterk en goed werkend team dat weet wat ze doen en vooral wat zij bijdragen aan het resultaat. Echte aandacht in deze belangrijk. Wanneer je geen goed inbound marketing team hebt, moeten business development teams honderden telefoontjes plegen om vervolgens met een aantal prospects binnen te komen. Zonder goede sales opvolging zal de beste marketing automation workflow falen. Ook werkt automation niet als de desbetreffende persoon niet na gebeld wordt. Persoonlijke touch is ontzettend belangrijk om zowel het sales- als marketingproces te laten slagen.

Hulp nodig?

Wil jij eens vrijblijvend met ons sparren over jouw marketing- en salesteams? Of wil je weten wat wij concreet voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Volg ons op LinkedIn!